VIP   TRAILS   ISRAEL
מועדון ריצות שטח , מרתונים וריצות ארוכות

| | ריצות ספונטניות | | מסביב המסלולים | | מאגר מסלולי שטח | | לוז הקרוב | | מסלול השבועי | | פרטי הקבוצה | | אודות המוביל

סובב מון בלאן, 100 ק"מ
ניתן לצפות, להתכונן, לתכנן אבל לפעמים המציאות מפתיע לטובה מעל החלומות. פעם ראשון עם המועדון בחו"ל, הדרך להגיע למטרה הייתה ארוכה, נפגשנו הרבה פעמיים בעליות של הרי ירושלים ובסה"כ הקבוצה מגיע לאתגר מוכנה באופן פיזי ומנטלי ל- 100 ק"מ ב 3 ימים באחד המסלולים הקשוחים בעולם שבו מתקיים ה UTMB המפורסם. אני פוגש בנתב"ג אריק, זוריק , ריקי, ערן, שמואל, בש, יורם, אלי, הזו יוציאם להרפתקתה שכולם מחכים כבר כמה חודשים, החלום מתחיל. לאחר כמה שעות ושירות VIP מערן בזמן הטיסה, נוחתים ב-GENEVE, המיניבוס מחכה לנו ומסיע אותנו ל-COURMAYER שבאיטליה, כבר רואים את הנוף היפה של אירופה, ההרים הענקים, השלג בפסגות, מתרגשים. מגיעים למלון, פוגשים את חנן, ואני מציע לצאת לריצת חימום בעיר לפני ארוחת ערב, רעיון שמתקבלת בשמחה על ידי כל הקבוצה. ריצה קלה במרכז העיר ממחישה לנו את היופי של המקום ומאפשר לנו לזהות מסעדה לארוחת ערב. לאחר פיצה, ספגטי ושינה טובה, יוצאים לדרך. המסלול של היום הוא 32 ק"מ, על הציר של הTMB הקלסי ומתחיל ישר בעליה קשוח של 4 ק"מ בתוך יער יפיפייה, אין ברירה עוברים להליכה. בסוף העלייה, הפסקה קצרה בבקתה BERTONE , המקום עוד בהכנה לעונה אבל ניתן להזמין קפה. היעד הבא היא הבקתה BONATI, ניתן לרוץ בכיף ולגלות את נופי המדהימים ולהתרשם מהפסגות של המון בלאן שילווה אותנו לאורך כל ה- 3 ימים. חצייה נחלים וגשרים של שלג מתחילים להיות עובדות בשטח, ריצה עם נעליים רטובות, מציאות שלא ניתן להתחמק ממנה. הפסק ב BONATI, שוקו חם כמו שרק האיטלקים יודעים להכין עם עוגה טעימה מאוד, המסע הקולינרית מתחילה, כיף גדול. ירידה נחמדה מוביליה אותנו ל, AMUVOA DESOT יורם, זוריק ובש כבר רצים קדימה ואנחנו מחליטים לטעום שוב את הקינוחים של האזור לפני האתגר השני של היום. עלייה ארוכה, מאוד ארוכה של 4 ק"מ מביא אותנו לפסגת של COL FERRET, 2527 מטר, אבן פינה מזכיר לנו שנמצאים על גבול אטליה-שוויץ , אין ביקורת דרכונים, רק אוויר נקי ונופים עוצרי נשימה. מתחילים שום לרוץ, הנופים של שוויץ משתנים, שדות ירוקים, צלצולי פעמונים של הפרות מודיעים לנו שהגענו לארץ פסטורלי ושלא צריך למהר לשום מקום. עוברים כמה כפרים, נהנים מהאווירה הרחובות המקושטים בפרחים מכל הצבעים. מגיעים ל LA FOULY בדיוק לפני הגשם, התיקים שלנו כבר נמצאים בחדר המתנה, לקחתי חברה שמעבריה לנו את התיקים ממלון למלון , רצים את כל המסלול עם תיק גב קטן, מעיל גשם, עזרה ראשונה ובקבוק מים, מינימום משקל הגב, ממלאים מים בנחלים. סיום מוצלח של יום הראשון, 38 ק"מ במקום 32 ק"מ , לא יודע עד היום למה, אבל זה לא נורה, היה מסלול מוצלח. אורחת ערב במרכז העיר, הפעם החבריה מעמיסים חלבונים של בשר משובח של שוויץ. לאחר שינה לא שינה, החבר'ה ישנו בחדר משותף, ארוחת בוקר, מוכנים ליום השני, לפי התוכנית, 41 ק"מ מחכה לנו, לאחר התייעצות , מחליטים לדלג על קטע, נסיעה באוטובוס מביא אותנו לעירייה CHAMPEX ולאגם המדהים שלה. הדילוג מאפשר לנו, לא להיכנס לחושף בסוף היום וגם להרוויח ירידה נחמדה שהיינו צרכים לעשות ברכבל. המסלול מוביל אותנו בירידה נחמדה, רצים, נהנים, הפעמונים של הפרות ממשיכים לצלצל. עליה בתוך יער מביא אותנו לBOVINE , השלמה ארוחת בוקר מתחייבת, מרק, עוגה ומיץ תפוחים, המקום מלא מטיילים שכמונו נהנים מהנוף. לאחר הפסקה ארוכה, מטפסים ל COL DE LA FORKLAZ, חימום נחמד לפני האתגר של היום לכן עוצרים עוד פעם ועוגה לפני שנעזוב את שוויץ. פוגשים ב TRIENT, את יורם, שוקי ,חנן וזורק שהיכו לנו בסבלנות מסביב ארוחת צהריים, גם לרצי המהירים נדרש פחמימות לפני העלייה ל COL DE BALME. עלייה אתגרית, ארוכה וקשוח, מתחילים להרגיש את הרוחות והקור, מעילי רוח נשלפים מהתיקים,אנחנו כבר מיומנים עם המקלות, הנופים ממשכים להטריף אותנו ובחיוכים ועבודה קשה כובשים את הפסגה. דגל ישראל נשלף לתמונה, נמצאים על גבול שוויץ-צרפת, עברנו כבר 27 ק"מ , נשאר לנו רק ירידה 4 ק"מ על שביל רחב לעירייה LA TOUR סיום היום 32 ק"מ, נסיעה באוטובוס למלון ב-CHAMONIX , 15 דקות נסיעה, הבירה של האלפים. עירייה יפיפייה, המון מסעדות, חנויות ספורט ותיירים. המלון נמצא במרכז העיר, בכיכר של הזינוק של ה UTMB והכי חשוב, יש BOULANGERIE-PATISSERIE במרחק של כמה מטרים שמאפשר לי להעמיס כמה אוצרות לפני כניסה למלון. ארוחת ערב חגיגי ובירות עוזרים לנו לשינה טובה וארוכה. לא לקחנו ארוחת בוקר במלון, החלטה נכונה, אני מוביל את החבריה לטעון את המאפים של צרפת, קרואסון, פאי תפוחים , פאי תותים, שוקו ,חלום של כל בוקר, מעמיסים בתיקים כריכים לדרך, רעיון שיתברר מוצלחת בהמשך. נסיעה ב חזרה ל COL DE BALME ועלייה ברכבל לחצי העלייה מאפשר לנו חימום נהדר עד הפסגה שהיינו אתמול. סינגל מדהים מוביל אותנו בירידה, הפריחה בשיאה, הפרחים מכל מני צבעים מקבלים אותנו, ריצה בגן עדן. המהירים כבר דוהרים קדימה, יש לכם את המסלול,אני לא דואג להם כי הם מנוסים עם ההרים. אנחנו רצים- הולכים, לא ממהרים לשום מקום, נהנים מכל צד. לאחר שעתיים, המזג אוויר שהיה אידאלי לאורך כל המסלול התחיל להשתנות, טפטופים של גשם פה ושם, נעים מאוד. המסלול מוביל אותנו בירידה ל TRE LE CHAMP, הגשם מתחזק, שולפים מעילי גשם, הגשם מפסיק, השמש יוצא, מאחסנים את מעילי גשם, משחקים את הטבע. הקטע היפה עוד לפנינו, צריך להיזהר כי אפשר להחליק על הסלעים, המהירים עוברים אותנו, שואל את עצמי (איך יכול להיות) ואני מבין שפספסתי פנייה ל COL DE POSETTES אבל התברר בהמשך שהכול לטובה. מגיעים לתצפית חלומי TETE AU VENT, כל העמק מתחתנו, רגעים של אושר וחופש. היעד הבא הוא LAC BLANC אבל לפני זה, קטע עם סולמות מחכה בהמשך , גשם שותף מלווה בברד יורד על כחותנו, הטבע אומר לנו, ברוך הבא להרי האלפים, טוב להתנסות. ההגעה לסולמות לוקח זמן רב, צריך להיזהר , העלייה בעזרתם אתגרית ולא פשוטה אבל הם מתוחזקים היטיב ואין מה לפחד. חישוב קטן להמשך המסלול, ואני מגיע למסקנה שלעלות ל LAC BLANC ימשוך אותנו ללילה ולחושך, לקור ולגשם בירידה בתוך היער, לכן אני מחליט לוותר להמשיך עד LA FLEGERE ולתפוס רכבל עד CHAMONIX . יש לנו שעה כדי להגיע, מגבירים את הקצב ולשמחתי מגיעים לרכבל רבע שעה לפני הסגירה, נושם לרווח, הגענו בשלום והתסריט לשוטט בהרים בחושף לא התקיים, צריך לדעת לתת כבוד להרים ולא להסתכן, לא נמצאים בכסלון אלה בדבר האמיתי , לדעת כל החבריה, החלטה חכמה ונכונה. עוד לא סיימנו, נשאר לנו 13 ק"מ כדי לסגור את ה 100 , לכן למרות שהגשם לא פוסק, אני מציע שנגיע למלון, נחליף בגדים ונצא לריצה השלמה מסביב העיר, הרעיון מתקבלת בשמחה. הגעה למלון, פוגשים את זוריק וחנן, יורם ובש משלימים עוד 2 ק"מ ואומרים לנו שעשינו החלטה נכונה לקחת את הרכבל כי המסלול היה מאוד מחליק וטכני. בינתיים, הגשם קצת נרגע, תחרות ריצה מקיימת מתחת למלון וזו הזדמנות לרוץ כמה ק"מ עם המקומיים. כיף גדול לראות ילדים והורים רצים ביחד, ולאחר כמה סיבובים אנחנו עוזבים אותם , ערן מוביל אותנו במרכז העיר ובמקראי בחלק של המסלול שהיינו צריכים לעבור, סוף טוב וטעים כי באמצע ההשלמה מוצאים מקום לשבת ושוב שוקו ומאפים נטרפים באושר. סיום 100 ק"מ ב 3 ימים, חלום שהתגשם ל 10 חברים במסלול גן עדן, חוויות שנזכור הרבה שנים, בטוח שנחייך כל פעם שנסתכל על התמונות. נבחרת של אלופים