VIP   TRAILS   ISRAEL
מועדון ריצות שטח , מרתונים וריצות ארוכות

| | ריצות ספונטניות | | מסביב המסלולים | | מאגר מסלולי שטח | | לוז הקרוב | | מסלול השבועי | | פרטי הקבוצה | | אודות המוביל

סיכום VIPTRAILSISRAEL שביל הגולן, 102 ק"מ ב 4 ימים
כן, עוד הלום שיתגשם, שביל הגולן בריצה. נכון, הרעיון נקרם אצלי לפני שנה והיה רק צריך להחליט איך ומתי. לאחר שיקולים, החלטתי על עונת האביב שמבטיחה פריחה מדהימה לאורך כל השביל וביצוע ב-4 ימים. מאוד חשוב היה לי שהמרחק ליום לא יעבור את 30 הק"מ כדי לאפשר לעוד חברים לבוא ולהשתתף ביום או בימי בודדים וליהנות איתי בנופי הגולן. מבחינת לוגיסטיקה, הטמנת מים ואוכל בכמה נקודות בכל יום כדי לרוץ עם מינימום משקל על הגב, לינה בצימרים באזור. יום א , מגיע והנה 8 חברים, אבי, ריקי, יגאל, רייצל , דור, דלית וליאת נפגשים בהר בנטל ונוסעים לנמרוד להתחלה המסלול. מזג אוויר מושלם, ההתרגשות בשיאה, תמונה ליד השלט שביל הגולן, הדרכה וכללי בטיחות ויוצאים להרפתקתה. השביל מסומן היטב ומוביל אותנו במגמת ירידה למסעדה ולנחל סער, משם לבירכת רם מלאה מים, ליאת, ריקי, דלית ורייצל מככבות בצילומים, האזור כל יפה , הפסגות החרמון מושלגות, המצלמות נשלפות, הצלם התורן הוא יגאל ושיא הצילומים ישבר היום. ריצה בנוף פסטורלית בין מטה התפוחים והדובדבנים, אין פירות כרגע אבל החקלאים עובדים במרץ ומרססים את האוצר שלהם ,לכן אנחנו נאלצים להגביר קצת את הקצב כדי לא לקבל בושם חינם. בתל קצעה, מחכה לנו נקודת הטמנה מים. מתחילים לעלות להר אודם ולמחצבה טוף המעוצבת בצבעים מיוחדים, פלא של הטבע. בפסגת ההר, עמדת תצפית, מושב אודם מתחתנו, נמרוד והחרמון מאחורינו ולפנינו, הר החרמונית. הפסקה בפלס"ר 7 ,עברנו כבר 14 ק"מ, מים, קולה ותמרים מחכים לנו וללא ערעורים, אנחנו יושבים כאן לכמה דקות, מצטלמים ושומעים סיפור על צעירי גיבורי ישראל. העלייה להר חרמונית נראתה תלולה וארוכה מרחוק אבל שביל הגולן עוקף אותה ומוביל אותו לנופים מדהימים על עמק הבכה שבו התחרשו קרבות טנקים במלחמת יום הכיפורים. רצים על תעלה, יגאל, אבי ודור לא מפסיקים לחייך, אני כל כך שמח. בעוז 77 , מחכה לנו מכונית עם מוצרים להפסקה הגדולה, נכון אצלי יש קטנות וגדולות, לא ממהרים לשום מקום. פורסים מפה, שתייה קרה ועוגיות נשלפים במהירות, אנחנו יושבים כאן, נהנים מכל רגע כאשר לפעמים אנחנו שומעים יריות ופיצוצים שמגעים מגבול סוריה. סינגל מקסים עם פריחה מדהימה לוקח אותנו בעמק הבכה, עוברים את הכרמים של קיבוץ אלרום , מגיעים למאגר בנטל, בקבוקי מים נשלפים מתחת לאבנים לפני האתגר של היום, טיפוס לפסגת הר בנטל. זהו, הגענו, הדרכה קצרת לפני העלייה. כל אחד בקצב שלו, מטפסים, מדי פעם מסתכלים על הנוף, מזהים את המקומות שעברנו היום, נמרוד, מסעדה, בירכת רם, הר אודם, אלרום, הר החרמונית, עמק הכבה, מאגר בנטל. העלייה אתגרית גם בהליכה אבל סיפוק אדיר וחוויות מקסימות עברנו היום לכן אנחנו מגיעים לפסיגה עם חיוכים ענקים, קבוצה של אלופים. מסלול יום א מסתיים, 26 ק"מ, 640 מטר טיפוס מצטבר לכן בהמלצה דור, אנחנו נוסעים לחומוס ובשר למסעדה לחוות את האווירה וטוב לב של בני הכפר. יום ב, 6 חברים, שי, רייצל , דור, דלית וליאת נפגשים בח' חושניה ואנחנו נוסעים להר בנטל לתחילת הקטע. מראש אני ויתרתי על הירידה של ההר בכביש כי אין לזה תועלת, אז אנחנו מתחילים בסינגל מדהים עם פרחי העונה בדיוק לפי מה שציפיתי, שלל של צבעים ילווה אותנו לאורך כל המסלול, ארץ ישראל היפה. לאחר 6 ק"מ, אנחנו מגיעים לחניון עין זיוון, הבקבוקים שהטמנתי יום לפני נשלפים, החניון מפוצץ צעירם שגם עושים את השביל , מלכי ישראל, הקצפת של הנוער. ריצה במישור מאפשרת לנו להגביר את הקצב, פוגשים עדרי של פרות שלא מתרגשות, כנראה שבעונה הזאת, הם רגילות לראות שביליסטים ולכן הם משאירות על השביל מוקשים נחמדים לסמן לנו שהשטח הוא שלהם ואנחנו נאלצים לפעמים לבצע דילוגים. עם אני כבר כותב על המוקשים, יש ברמת הגולן מוקשים אמתיים שמפוזרים בכל מיני מקומות ואין לרדת מהשבילים המסומנים. בפסגת ההר רסן, חלק מהטורבינות עובדות ללא הפסקה, אנחנו מגיעים די בקלות לפסגה, חוויה מדהימה להיות לידם, לתצפת על כל האזור ולזהות את המסלול שעשינו אתמול. עוד נקודת מים מתגלה, אנחנו זוכים להדרכה על הטורבינות מפי עובד החברה, תמיד כיף ללמוד. מהטורבינות, ירידה נחמדה מאוד על שביל רחב מאפשר לנו להגביר מהירות, כובשים את הר קורטס , עוברים רכס בשנית, הפריחה ממשיכה לעורר את החושים שלנו, קטעים קסומים. בדרך סלול עולים להר חזק, שי כבר מטפס בריצה, המטרה שלי הייתה לעשות את העלייה בהליכה עם שאר החברים אבל ליאת התחילה לרוץ, לא ניתן לצפות את המחשבות של הג'ינג'ית שלנו, לכן אני וכל הקבוצה עוברים לריצה וליאת מחייכת. עברנו 16 ק"מ, זה הזמן להפסקה גדולה ולהוציא את כל המוצרים שהטמנתי ערב לפני אבל חיות הבר גם רצו להיות בחגיגה ולקחו חלק מהפריסה, לא נוראה, נשאר לנו מים, קולה וקופסת עוגיות. יורדים מההר בסינגל טכני ומקסים עם נופים עצורי נשימה על היישובים. אחרי 3 ק"מ , על שביל רחב, אבני רמת הגולן מקבלים אותנו, אבני בזלת שחורות מפוזרות על השביל ומזכיר לנו דרך הרומית בסובב עמק, רק קצת יותר ארוך ומעוצבת בפריחה העונה. הפסקה אחרונה לנקודת הטמנה מים, רואים כבר את המסגד חושניה שמסמן את סיום הקטע של היום. מסלול יום ב, מסתיים 26 ק"מ, 400 מטר טיפוס מצטבר, סינגלים קוסמים, ההר רסן, טורבינות רוח, הר קורטס, רכס בשנית, הר חזק, דרך רומית, כיף של מסלול שמסתיים בפיצות טעימות במרום גולן. יום ג, 2 חברים, דורן ושגי , נפגשים באום אל קונטר ואנחנו נוסעים ליד ח' חושניה לתחילת הקטע. המסלול הוא לרובו בסינגל על אבני בזלת, הוא טכני ודורש ריכוז מלא למרות שפריחה מדהימה ממשיכה ללוות אותנו. בהמלצה של דורון, אנחנו רצים במקביל לשביל הגולן כי יש סכנה לפציעות ומפספסים את נקודת הטמנה המים אבל לא נורא, אנחנו מוצאים ברז מים לשירות השביליסטים . עוברים את גלגל רפאים, מבנה מסתורי הבנוי מכמה מעגלי אבנים, מבנה מרשים, וכדי להבין את מורכבותו, צריך לטוס מעליו. לאחר 14 ק"מ, אנחנו עוברים מאגר דליות ומגיעים לחניון להפסקה, קולה ומים נשלפים מנקודת ההטמנה. החניון מלא מטיילים, המזג אוויר יתחמם, 31 מעלות ,כיף לשבת לכמה רגעיים ולהתרענן, החלק האתגרי עוד לפנינו. עוברים ליד מאגר סמך וכאן אני לא מוותר, כניסה לתור המים הקרים, כיף גדול. ירידה לנחל סמך, הנוף מדהים, כמעט לא ניתן לרוץ אלה רק לדלג על אבנים וחשוב להיות כל הזמן בריכוז מלא וכך במשך 3 ק"מ. מגיעים לגשר הסורי ומתחתו זורם נחל סמך, כמה צעירים כבר טפסו מקום ובלי להסס אני ניכנס שוב למים ומזמין דורון ושגי אבל הם מעדיפים רק לרחוץ רגליים. נשאר לנו רק העלייה של 2 ק"מ לאום אל קונטר, שגי ודורון בריצה, אני מעדיף בהליכה-ריצה . מסיימים 24 ק"מ, 200 מטר טיפוס מצטבר, מסלול מאוד טכני המאפיין את מרכז הגולן. מעמיסים פחמימות וחלבונים בקצרין וישר למנוחה צהריים. לקראת ערב דורון עוד יוצא ל 10 קלים בסביבה. בערב אני ודורון מסיימים פיצה משפחתי ופוגשים שגי במבשלת בירה בסיום תבשיל בשר ענק ובירות, הוא נראה גמור מהאוכל ואני חושש שהוא לא יוכל לקום מחר בבוקר, אבל החששות שלי נעלמות מהר, כאשר אנחנו חוזרים לצימר, הצמד החברים הולכים ליהנות מהג'קוזי שבחצר , אלופים! יום ד, 10 חברים משמחים אותי ובאים לסיים איתי את השביל, דורון, שגי, זוריק, ערן, גלינה, לנה, אווי, אליעזר, גלינה ולנה. החלטתי לדלג על כמה ק"מ כי לא ניתן לרוץ והקטע מסוכן לריצה. נפגשים בעין תופיק ונוסעים לנחל תאנה להתחלת המסלול. השביל מוביל אותנו לנופים מדהימים במדרונות המשקיפים על הכינרת, עוקפים גבעת יואב , עוזבים נופי הכנרת ובירידה נחמדה חוצים את נחל עין גב. עלייה קצרה ותלול מוביל אותנו לאמפי גולן, עברנו כבר 12 ק"מ , מכונית עם שתייה ועוגה של אשתו של אליעזר מחכה לנו. העוגה עם מילוי שוקולד נוטלה נטרף תוך כמה שניות, פצצה אנרגיה להמשך המסלול. ירידה לנחל מיצר לא פשוטה, למרות שיש מדרגות, צריך להיזהר לא להחליק. רצים בסינגל מקסים במקביל לנחל, המון פרחים וגם קצת קוצים אבל אין מה לעשות, אנחנו רצי שטח וצריך להתמודד עם כל מכשול. יציאה מהנחל ועלייה של 3 ק"מ מחכה לנו, דורון ,שגי, אליעזר, זוריק בריצה ואנחנו בריצה-הליכה. בסוף העלייה, שגי מחכה לנו עם קולה ומים שהטמנו בבוקר ובשמחה אנחנו חוזרים לריצה מהירה עד מבוא חמה שבו מחכה לנו מכונית עם מים, קולה, בירות ועוגיות, כיף גדול אבל יותר משמח אותי לראות את השלט של שביל הגולן עם הכיתוב , עין תופיק , 6 ק"מ. ממבוא חמה לעין תופיק, אחד הקטעים הכי יפים של השביל, רצים כל הזמן במגמת ירידה והכנרת פרוסה לצדנו, נופים של ארץ ישראל היפה, סיום מדהים עם קבוצה של תותחים, 26 ק"מ ,880 מטר טיפוס מצטבר. פריסה של מלכים, מוזלי, שקשוקה, סלט , בירות ועוד דברים טעימים באדיבות ערן ושאר החברים, כמה אהבה בקבוצה, ממש משפחה. סיום שביל הגולן ב-4 ימים, 102 ק"מ, 2320 מטר טיפוס מצטבר,18 חברים השתתפו, יותר מ 800 תמונות , חוויה מדהימה לאורך כל השביל שניזכר כל פעם שנפגש, תודה שבאתם לרוץ איתי לתמוך ולעודד. התמונות באדיבות המשתתפים. יש כבר הזמנות לימים בשנה הבא, אם גרמתי לחברים טעם של עוד, שלי עשיתי