| מרות מאות מסלולים שעשיתי, יש תמיד בארץ הקטנה שלנו עוד מקומות לגלות. כן פעם הראשונה בדרך נוף הבשור, נופים מדהימים בשיא היופי
עם אריק חבר מדהים, בנסיעה עברנו דרך עוטף עזה, קיבוץ בארי, קיבוץ רעים, כל כך הרבה אנדרטות, דגלים ותמונות של הגיבורים שנרצחו, הבטן התהפך והזיכרונות של היום העצוב ריגשו אותי עד דמעות.
קצת לפני צומת צאלים, התחברנו לדרך נוף הבשור, עלינו לתצפית במגדל, זכינו בנוף מדהים ביותר, נכון כל הסביבה הייתה כבר צהוב אבל כל כך טבעי ויפה ובאמצע כל הצהוב נחל הבשור המתפתל לתחתנו, מהמם ומעוצב בקנה מצוי וסוף מצוי בצבע ירוק ולכל אורכו גבי מים מהשיטפונות אחרונות.
דרך נוף הבשור , 14 ק"מ מתאים לכל רכב ומאפשר עצירות בכמה נקודות מעניינות. הראשונה שלנו ,הליכה על גשר התלוי, גשר חבלים באורך של כ-80 מטרים התלוי מעל ערוץ הנחל ומאפשר תצפית וחצייה חווייתית של האפיק, אפשר לראות ולשמוע כל מני סוגי של ציפורים, הגשר עצמו ישן ולא נראה לי מתוחזק אבל לקחנו את החצייה כאתגר חוויתי. בסוף הגשר המשכנו לאנדרטה שבה תצפית קסום על גבעות ובתרונות עוצרי נשימה. חצייה גשר הצינורות הייתה הרבה יותר בטוח, שמענו הרבה ציפורים שנהנו מגן עדן שבתוך הנחל.
בנסיעה עברנו ליד מאגרי מים עצומים, הם משמשים כמקור מים לשדות ופרדסים של האזור.
המשכנו לבאר רבוב ששימש לבדואים של האזור, על הקיר שלט שמסביר איך שאבו מים.
עצירה אחרונה הייתה בתל ארכאולוגי שרוחן המתנשא מעל ערוץ הנחל, ציפתי לראות שרידי מבנים אבל לא היה כלום חוץ מהנוף המקסים.
בירידה מהתל, גילנו פנצ'ר ברכב, עברנו רענון איך להחליף גלגל ותוך כמה רגעים המשכנו בנסיעה. סיימנו את דרך נוף הבשור, חוויה קסומה. המשכנו בפארק אשכול הירוק והמהמם שכולל בריכות שכשוך לילדים , כמובן חזרתי להיות ילד, היה כיף גדול. בפארק מדשאות רחבות , שולחנות לפיקניק, חניון לילה, מסילה רכבת וקרון של רכבת, הפרק מתוחזק היטב .מומלץ להגיע עם הילדים לדרך נוף הבשור, לעשות את המסלול כמו שעשינו ולסיים אותו בפארק אשכול.
כמסורת סיימנו את הטיול בחומוס בעיר שדרות, בחומוס של תחינה, מקום נחמד מאוד מלא צעירים, וחומוס טעים מאוד. ביקור אחרון, היה במשטרה הישנה של שדרות שבו גיבורי המשטרה נחלמו והצילו תושבי העיר, היום הבניין נהרס ובמקומו אתר מרשים לזיכרון תושבי וכוחות ביטחון.
טיול חוויתי של 6 שעות בחבל הדרומי, היה כיף ומרשים לגלות עוד מקומות בארץ היפה שלנו
|