| אם בשבוע שעבר רצנו במסלול הצנחנים שכבשו את העיר עתיקה במלחמה ששת הימים, הפעם הלכנו בעקבות מסיידי תל אביב.
תמיד היו קצת משפחות יהודיות ביפו, אני מתייחס כאן על שנות 1800 לפני העלייה הראשונה, אז האוכלוסייה הייתה די ענייה וגם היהודים. התחדשות ההתיישבות בארץ תחיל עם הרב יהודה הלוי מרגוזה שעלה לארץ, היה לו חזון ליישב את תל אביב לכן בעזרת משפחות ממרוקו , משפחת מויאל, משפחת שלוש, משפחת אמזלג ומשפחת אלקיים שהיו עשירות, השקיעו בבתים ביפו, ברכישות אדמה בסביבה ובהקמה פרדס ראשון בארץ ישראל שהיה ממוקם ליד מגדלי עזריאלי של היום , יותר מאוחר עבר למקווה ישראל. והנה אנחנו ביפו, עולים לתצפית מהממם על העיר ומנסים לדמיין מה הייתה הסביבה בזמן המייסדים, כנראה הרבה חול. היה חלומי להרגיש את יפו המתעורר, לעבור בתור הסמטאות המדהימות וליהנות מכל הקסם, מומלץ מאוד. משם המסלול הוביל אותנו לשכונה פלורנטין שבו נהנו בציורי קיר אומנותיים מדהימים ביותר, לראות בעלי מלכה כמו הנגרים שעובדים במרץ כל כך מוקדם. אחרי הסיור המקסים, חזרנו למטרה של הטיול, ביקרנו בנווה צדק, אחד השכונות הראשונות של תל אביב שנשאר כל כך פסטורלי וקסום. היה מרגש לראות רחובות על שמות המייסדים, מויאל, שלוש ועוד שרק לפני כמה דקות שמענו על תרומתם . כן כבר הייתה רכבת ב-1892 מתל אביב לירושלים, ששימש בעיקר כשינוע צליינים ,נוסעים ולעברת סחורה, כמה מקסים היה להיות במתחם הרכבת, לעצור לקפה, לבורקס טעים ולהרגיש תיירים.
כמה פעמים בעבר לקחתי את הרכבת מבית שמש למלחה, זה לא היה אותו רכבת של שנות 1892 אבל כן הוא נסע באותו תווי והיה מדהים ביותר, חבל שכבר לא קיים. משם לשוק הכרמל, מקום היסטורי בן 106 שנים, על הבוקר לראות בעלי הדוכנים מסדרים את הסחורה הכול כך צבעונית ומזמינה, קניתי כמה חסות מכל מני צבעים לחג ובאותו זמן סיימנו כמה בייגלה טעימים, כמה כיף היה.
טיילת תל אביב כולנו מכירים אבל הבוקר היה משהו קסום באוויר, מזג אוויר אידאלי, ים רגוע עם המון גולשים והרבה רצים עם הרבה חיוכים ושמחה. סיימנו את החוויה בחומוס טעים ביפו, זה התחייב כדי להרגיש תיירים.
בוקר מקסים עם הרבה למידה וגילוי מקומות שלא כל כך שמים לב כאשר רצים. תודה לפורית, לליאור ולאילן שבאו להשלים את החוויה ביחד, צוות של אלופים
|