VIP   TRAILS   ISRAEL
מועדון ריצות שטח , מרתונים וריצות ארוכות

| | ריצות ספונטניות | | מסביב המסלולים | | מאגר מסלולי שטח | | לוז הקרוב | | מסלול השבועי | | פרטי הקבוצה | | אודות המוביל

סיכום ריצה-טיול-קייטנה, מסביב הנחלים בגליל העליון,22 ק"מ
ריצה-טיול-קייטנה מסביב ובתוך הנחלים, לרוץ בלי להסתכל על השעון, לגלות פינות קסומות בארץ ישראל היפה, ליהנות מכל רגע ורגע, חוויה מדהימה שנזכור הרבה זמן. הפעם אני פוגש חלק מהקבוצה ביקום להסעה משותפת במיניבוס ותוך שעה וחצי, אנחנו מגיעים לתחנת דלק הגושרים התחלה המסלול. 18 חברים, אבי, גיא, דורי, צביקה, גילה, יעל, מוטי, אורי, אייל, בדי, מלי, ריקי, דן , שחר, יהושוע, מרב, ניר, וריקי מתארגנים ליציאה, עליתה התנדבה לנהוג ברכב ליווי. הרכב עמוס באוכל, בירות ועוד דברים טובים, באנו לקייטנה ודאגתי שלא יהיה חסר דבר לאף אחד. לאחר הדרכה והוראות בטיחות, המסלול מוביל אותנו לאורך הטיילת של נחל שניר(החצבני). כבר מתחילים להרגיש את היופי של הנחל, פינות קסומות לרחצה, שבילים נוחים לריצה, הרעש של המים , הצבע הירוק בולט, הילדים חזרו לבית הספר, הנחלים לרשותנו, כיף גדול. הפסקה קצרה לתמונה משותפת ליד הנחל, קצת מוקד , החבריה עוד לא מעיזים להיכנס, לא נורא יש עוד עשרות פינות יפהפיות בהמשך. אנחנו רצים לאורך הגדר של בית הילל , מטעים המרשימים בצד ימין, והנחל בצד שמאל, מדי פעם עוברים ליד שער שמאפשר להגיע לפינה קסומה בנחל ולרחצה. טוב הגיע זמן לטבילה הראשון, דנה, שחר ואני כבר בתוך הנחל, המים נמוכים וקרירים, הרגשה נהדרת, טבילת בוקר בחייק הטבע, בשביל זה קמנו מוקדם ונסענו לצפון הרחוק. למרות הקראיות ועידודים שלנו, החבר'ה עוד לא החליטו להיכנס, יש גם דרישות, " האם יש מים יותר עמוקים" ושאלות "מה עם שפשופים, מה עם נעליים", בתוך תוכי, אני מחייך כי אני יודע שהם לא יחזיקו מעמד הרבה זמן בלי להיכנס למים, החום יעשה את שלו. עברנו כבר 10 ק"מ ובשדה נחמיה, מחכה לנו, עליתה עם הרכב. לפי ההוראות שלי, מעמיסים בירות ועוגיות בתוך התיקים, נרוץ לאורך נחל חרמון(הבניאס) עם הפינות של גן עדן. החבר'ה מחייכים, צוחקים, כל כף כיף לנו. אנחנו שומעים רעש של המים שמתעצם , מקרבים למפל, אנחנו יורדים לגדר הנחל כדי לראות אותו מרחוק, המפל נמצא 300 מטר לפנינו, ואז אני מציע להשאיר את התיקים במקום, לרוץ למפל ולעשות את המרחק בתוך המים. החבורה לא יכולה לעמוד בפיתוי ותוך כמה רגעים כולם בתוך המים ונותנים לזרם להוביל אותם, הקייטנה בעיצומה, ההרגשה נפלאה, חזרנו לילדות, חווים רגעים מאושרים. שחר וניר מדגימים אך שוחים על הגב, צחוקים לא חסרים ולצלמים שלנו יש הברה עבודה. חזרנו לרוץ, בשניר טבלנו ובבניאס זרמנו, כבר שואלים אותי, אפה הרחצה הבאה, כולם נכנסו עמוק לעניין של הקייטנה רטובה. מתחיל להיות חם וטוב לפגוש עליתה בשביל המוביל לנבי יהודה. תוך כמה שניות, מפה פרוסה על האדמה עם הרבה מוצרים לארוחת בוקר, ניתן לאכול במקום ולהכין כריכים להמשך הדרך. היה חשוב לי לעשות את הפריסה לאחר שעתיים של ריצה כי אני מכיר היטב את החברים, עם קיבה ריקה , היו מתחילים דרישות, מפונקים. אם מארגנים קייטנה אז הכול צריך מסודר עד הפריט אחרון כמו למשל שקיות ניילון לאריזת כריכים. עוד פעם, הרבה בירות מועמסות לתוך התיקים כדי שנוכל שוב לחגוג ברחצה הבאה. אנחנו רצים לכיוון נבי יהודה על שביל במגמה עלייה, החבורה המהירה קדימה ומגיעה לפיצול שביל ונעצרת לפני עלייה קטנצ'יקית של 5 מטר ומחכה להוראות שלי האם לכבוש אותה או לפנות שמאלה, ברגע הזה לפי דעתי, כל החבר'ה זכאיים לקבל תואר של עצלני המדבר בהנהגה של שחר ודן. הפינה היפה, הקסומה והקרירה נמצאת ליד שער הישוב, המים עמוקים וקפואים, אין צורך בעידודים, בלי להסס, כולם נכנסים עם הנעליים, הבירות נשלפות מהתיקים, ולפי המסורת טקס אוראו מתקיים הפעם בתוך הנחל, חגיגה גדולה. חושבים שהגענו לשיא של הקטינה, אז עוד לא, יש עוד הפתעות במסלול. לאחר אכילה כריכים, אנחנו משמכים לתל דן וזכאיים לסיפור מרגש של דנה הקשור למקום ולשמה הפרטי. יש עוד הרבה אוכל ברכב, עמסה אחרונה מתקבלת בשמחה ואנחנו כבר רצים על שביל במגמה ירידה לכיוון הלגונה הכחולה וכניסה לנחל דן. מקום גן עדן בתוך מטה אבוקדו של קיבוץ דפנה. נחל דן, הוא הקפוא ביותר בין הנחלים וכניסה לתוכו רק לאמיצים, כנראה שכולם באותו ראש ומתגלשים בשמחה במורד הנחל, גיבורים. אפשר להגיד שזה אחד השיאים של ריצה טיול, כמה כיף, מעל הציפיות שלי. חוזרים לשביל, רצים ליד הגדר של שמורת דן, עוד 2 ק"מ ומגיעים מתחת הגשר של הגושרים. בעצה של מרב, אנחנו מחליטים לעשות את הפריסה במקום ליד הנחל, רעיון נפלאה שמתקבלת ללא עירורים. כמה רגעים התארגנות והשולחן ערוך, לא חסר דבר, בירות, חומוס, תחניה, לחמים, גבינות ועוד דברים טעימים. בסיום הפריסה, למרות כל הטבילות שעשינו היום, החבר'ה מחליטים שאין לעזוב את המקום בלי רחצה אחרון, כמה כיף ויפה לראות אותם, רגועים ונהנים בתוך המים. לפי דעתי ולפי דעת כולם, אחד הריצות טיול הכי מוצלח שעברנו בקיץ, מחכים כבר לקיץ הבא לשידור חוזר. לאבי, גיא, דורי, צביקה, גילה, יעל, מוטי, אורי, אייל, בדי, מלי, ריקי, דן , שחר, יהושוע, מרב, ניר, ריקי, תודה שבאתם לרוץ איתי ובזכותכם היה לנו חוויה מדהימה של ריצה ושל חברות. תודה לאליתה על רכב ליווי ולאורי על תרומת הרכב , אין ספק שזה תרם רבות להצלחה הריצה