VIP   TRAILS   ISRAEL
מועדון ריצות שטח , מרתונים וריצות ארוכות

| | ריצות ספונטניות | | מסביב המסלולים | | מאגר מסלולי שטח | | לוז הקרוב | | מסלול השבועי | | פרטי הקבוצה | | אודות המוביל

סיכום: אשדוד-אשקלון על חוף הים 36 ק"מ
התחלנו ב 5:00 בבוקר בחוף מי עמי, רוח נעימה חלפה על פנינו. לא היינו לבד בשעה הזו, אנשים בודדים וקבוצות כבר תפסו חלק מהחוף להתעמלות בוקר. לרוץ לאורך החופים, זו חוויה מדהימה והיום זה היה גם אתגרי. הטבע והרוח דאגו לשנות את פני המסלול וכמעט לא היה רצועה החוף הקשה שבין הים והחול. אם חשבנו להיזהר שלא להרטיב את הנעליים, אחרי כמה דקות הגענו למסקנה שזה היה רק ציפיות. הטבע והגלים יותר חזקים מכל דבר אחר, הזכירו לנו שאנחנו רק אורחים פה ושצריך לזרום איתם ולא להתנגד. בקיצור, אחרי כמה דקות מצאנו את עצמנו, רצים בתוך המים, כל צעד וצעד שוקע עמוק בתוך החול. זה היה כל כך מיוחד, כל כך יפה לראות את הים, להרגיש את הגלים ולחוש את הטבע שהאפשרות לוותר על הריצה בחוף לרגע לא עלתה דעתנו. לאחר 3 ק"מ , עצירה קטנה לתמונות במרינה אשדוד, עוברים את החוף של הדתיים, ומגעים ל מצודת אשדוד-ים , עצירה נוספת לתמונות, זה נותן קצת זמן להוריד את הדופק. לאורך כל המסלול פוגשים דייגים עם חצי חיוך על הפנים שכנראה חושבים שאנחנו קצת משוגעים או כאלה שמקנאים בנו. מצודת אשדוד-ים, מקום יפה, מזכיר לנו שאנחנו לא הראשונים כאן ושבעבר היו פה משפחות שלמות שחיו במקום ונהינו מהים בצורה הכי טבעית שיכולה להיות. בין עצירה לעצירה, עובדים מאוד קשה ומחייכים. עברנו את חוף ניצנים, אחד החופים היפים בדרום , ומזהים כבר את אשקלון. לאחר 16 ק"מ מתחילת המסלול , שמחה גדולה לעלות על הטיילת , כל כך יפה, כל כך נקי, כל הכבוד לעיריות אשדוד ואשקלון. בשנים האחרונות, הם מפתחות גן עדן לתושבים ודואגות לתחזוקה ברמה גבוה ביותר. לאורך הטיילת, כמה מפרצים קטנים שמאפשרים הפסקות קטנות לצפייה על הנוף. מרינה אשקלון נפרסת מתחתנו, נסיכה קטנה, מדהימה ביופייה, חוץ לארץ ,20 דקות מהבית. הפסקה קטנה כדי להוציא את החול מהנעליים ומהגרביים ולשטוף אותם. כבר חושבים על הדרך חזרה ומחפשים שביל יותר קל עד ניצנים. אני מוצא במפה, שביל לג'יפים, ומהר מאוד נכנסים לדיונות והנעלים מתמלאים שוב בחול. נכון שזה קשה, אבל אני תמיד מנסה למצוא את הדברים הטובים בכל מצב. ריצה והליכה בדיונות , אימון שלא מבצעים כל יום , מאתגר וחושב על הקשיים שעוברים הרצים במרתון הסהרה. מהר מאוד, אני משחק כמו ילד ומנסה לזהות לפי העקבות את החיות שעברו פה בלילה. לא יאומן, עשרות עקבות ,עקבות של נחשים קטנים וגדולים, עקבות של ציפורים ושועלים ועוד, לא בטוח לרוץ פה בלילה אבל ביום זה חוויה. יוצאים מהחולות ונכנסים למסלול על שביל לבן בשמורת ניצנים שיביא אותנו לאשדוד. בדרך עוברים ליד בריכות ניצנים. הבריכות מלאות במי תהום נוצרו כתוצאה מפעילות ממושכת של מחצבות כורכר, מקום נפלא. טיילת אשדוד מארח אותנו, נקייה ומסודרת, ברזיות מים ומתקני התעמלות לרוח התושבים. זהו מסיימים יום אתגרי,34 ק"מ עם הרבה סיפוק ושמחה. המלצה "לצפונים" , לקחת כמה רגעיים, להגיע לחופי אשדוד ואשקלון, לריצה, טיול או פשוט ברכב עם הילדים , תגלו דברים שאין במקום אחר